Polityka prywatności
Zachowanie poufności danych osobowych stanowi dla Nas niezwykle istotny element relacji z naszymi Klientami/użytkownikami strony msdrzwi.pl. Celem niniejszej Polityki Prywatności jest wyjaśnienie Ci zasad, na jakich przetwarzane są Twoje dane osobowe oraz omówienie Twoich podstawowych praw związanych z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych. Polityka prywatności ma charakter informacyjny, co oznacza że nie jest ona źródłem obowiązków dla Klientów.
1. Kto jest Administratorem Twoich danych?
Administratorem danych osobowych strony www.msdrzwi.pl (w tym z wykorzystaniem plików cookies) lub innych kanałów komunikacji z użytkownikiem jest firma Marcin Suchecki Luxdoor.
41-400 Mysłowice, zarejestrowana w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki dla Mysłowice Kościelniaka, posiadającą REGON: 243530155, NIP: 9542593159 (zwana dalej „Administratorem”)
2. Jak dbamy o Twoje dane?
Dane osobowe przetwarzane są na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz w polskich przepisach wydanych w związku z RODO, w tym ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Administrator zachowuje dane osobowe w poufności i zabezpiecza je przed niepowołanym dostępem osób trzecich na zasadach określonych w wyżej wskazanych aktach prawnych. Administrator danych osobowych zapewnia, że zbierane dane osobowe są przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą, w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach. Dane osobowe są przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane.
3. Z jakich informacji o Tobie korzystamy?
Administrator może przetwarzać, w szczególności następujące dane osobowe podane w formularzu zamówień (w tym: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, adres zamieszkania, nr rachunku bankowego, a w przypadku Klientów niebędących konsumentami dodatkowo nazwa firmy oraz numer identyfikacji podatkowej), a także inne dane w szczególności uzyskane w oparciu o aktywność Klienta w Internecie lub przy pomocy innych kanałów komunikacji z Klientem.
4. W jakich celach informacje o Tobie są wykorzystywane?
Cel i zakres danych przetwarzanych przez Administratora wynikają ze zgody Klienta lub przepisów prawa. Administrator każdorazowo informuje o celach i zakresie wykorzystywanych danych w ramach podejmowanych przez Klienta aktywności w Serwisie. Dane osobowe Klientów mogą być wykorzystywane przez Administratora w szczególności: 1. w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie Usług lub podjęcia działań na żądanie przyszłego Klienta przed jej zawarciem (złożenie zamówienia, wykonywanie zawartej umowy o świadczenie Usług, kontakt z Klientem w sprawie wykonania umowy), 2. dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami, 3. wypełnienie obowiązków prawnych wynikających z obowiązujących przepisów prawa (np. podatkowych i rachunkowych), 4. prowadzenie korespondencji z Klientami, w tym udzielania odpowiedzi na pytania, zgłaszane uwagi i żądania, 5. ocena i analiza aktywności oraz informacji o Kliencie, w tym w ramach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych (profilowanie), w celu prezentowania ogólnych reklam, ofert, dotyczących Usług Administratora i jego partnerów, w sposób dostosowywany do zainteresowań danego Klienta.
5. Czy jesteś zobowiązany do podania nam swoich danych?
Podanie danych osobowych stronie msdrzwi.pl jest dobrowolne, jednak jest konieczne do skorzystania z formularzy zamieszczonych w Serwisie.
6. Jakie są podstawy prawne przetwarzania danych?
Podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest przede wszystkim konieczność wykonania umowy, której Klient jest stroną lub konieczność podjęcia działań na żądanie Klienta przed jej zawarciem. Dotyczy to przede wszystkim danych osobowych podawanych w formularzu przy składaniu zamówień i zawieraniu umowy świadczenia Usług. W przypadku operacji przetwarzania danych w celach marketingowych, podstawą takiego przetwarzania jest wypełnienie celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez jego partnerów, przy czym w takim wypadku partnerzy nie biorą udziału w przetwarzaniu danych Klienta. W zakresie w jakim również partnerzy Administratora mogą mieć bezpośredni dostęp do tych informacji podstawą prawną takiego przetwarzania jest wyrażona przez Klienta dobrowolna zgoda. W innych celach dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane na podstawie dobrowolnie wyrażonych zgód, obowiązujących przepisów prawa (tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze) lub niezbędności do innych niż wymienione powyżej celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora.
7. Czy przekazujemy dane osobowe innym podmiotom?
W zależności od zakresu Usług z jakich korzysta Klient, Administrator może umożliwiać dostęp do danych osobowych Klientów dla odbiorców danych innych niż Administrator. W przetwarzaniu danych osobowych w ograniczonym zakresie mogą brać udział podmioty powiązanie bezpośrednio lub pośrednio z Administratorem, w szczególności którzy są zaangażowani od strony technicznej w obsługę Strony, w szczególności dostawcy usług hostingu, firmy świadczące usługę utrzymania i rozwoju Strony czy podmioty świadczące usługi doradcze na rzecz Administratora czy też działań marketingowo-promocyjnych, inne podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
8. Czy Twoje dane są przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego?
Państwa dane osobowe przetwarzane są w siedzibie Administratora. Dane osobowe nie są przekazywane do krajów znajdujących się poza Unią Europejską.
W ramach korzystania przez Administratora z narzędzi wspierających jego bieżącą działalność udostępnianych np. przez firmę Google, dane osobowe Klienta mogą być przekazywane do państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W razie przekazania danych osobowych do państw trzecich znajdujących się poza UE Administrator zastosuje odpowiednie instrumenty mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa Państwa danych osobowych.
9. Jak długo Twoje dane będą przechowywane?
Dane osobowe Klienta mogą być przechowywane przez Administratora przez okres korzystania z Serwisu, okres niezbędny do realizacji umowy o świadczenie Usług i wymagany przepisami prawa. W przypadku prowadzenia działań marketingowych dane osobowe Klienta będą przetwarzane do czasu wniesienia przez Klienta sprzeciwu, a jeśli związane jest to z technologią cookies i podobnymi, w zależności od kwestii technicznych, do czasu usunięcia tych plików z pamięci urządzenia. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych jest uzależnione od zgody Klienta, Dane Osobowe mogą być przetwarzane dopóki nie zostanie ona cofnięta. Administrator będzie przechowywał dane osobowe dłużej niż przez okres określony powyżej również wtedy, gdy powszechnie obwiązujące przepisy prawa (np. księgowe lub podatkowe) będą zobowiązywać Administratora do ich przetwarzania.
10. Jakie masz prawa?
Klient ma następujące prawa, z których uprawniony jest skorzystać w każdym czasie:
1. Klient ma prawo zażądać informacji o tym, jakie dane osobowe klienta Administrator przechowuje (Prawo dostępu do danych).
2. Klient którego dane osobowe są przetwarzane przez Administratora w sposób zautomatyzowany, na podstawie zgody lub zawartej umowy, ma prawo otrzymać kopię swoich danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i możliwym do odczytania formacie. Kopia ta może zostać przesłana zarówno do Klienta jak i innego wskazanego przez Klienta podmiotu. Prawo to dotyczy wyłącznie danych osobowych, które zostały przekazane Administratorowi przez Klienta. (Prawo do przenoszenia danych).
3. Klient ma prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także żądać uzupełnienia niekompletnych danych (Prawo do poprawiania danych).
4. Klient ma prawo żądać usunięcia jakichkolwiek danych osobowych przetwarzanych przez Administratora, jeżeli zachodzi prawnie uzasadniona okoliczność do usunięcia danych (Prawo do usunięcia danych).
5. Klient ma prawo zażądać, aby Administrator ograniczył przetwarzane danych osobowych Klienta, w sytuacji gdy istnieją prawnie uzasadnione okoliczności do ograniczenia przetwarzania danych (Prawo do ograniczenia przetwarzania).
6. Klient ma prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych dokonywanego w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub strony trzeciej, w tym w szczególności wobec przetwarzania na potrzeby marketingu, w tym profilowania, jeżeli nie ma innych ważnych prawnie uzasadnionych podstaw przetwarzania nadrzędnych wobec interesów Klienta (Prawo sprzeciwu).
7. Klienci Mają prawo do wniesienia skargi związanej z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych – do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych).
11. Jak możesz się z nami skontaktować?
Użytkownik może w każdej chwili skontaktować się z Administratorem wysyłając wiadomość pocztą tradycyjną na adres Administratora lub za pomocą poczty e-mail na adres: biuro@msdrzwi.pl
12. Odnośniki do innych stron internetowych
Serwis może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator zachęca by zapoznać się z regulaminami i politykami prywatności stosowanymi dla innych stron internetowych. Niniejsza Polityka dotyczy tylko określonej w niej działań Administratora.
13. Profilowanie
Państwa dane osobowe będą przedmiotem profilowania jako jednej z form zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 22 ust. 1 i 2 RODO celem przygotowania dla Państwa najlepszej oferty.
14. Zmiany Polityki Prywatności
W przyszłości może zajść konieczność aktualizacji zasad prywatności stosowanych przez Administratora.
Wszelkie zmiany wprowadzane przez nas do Polityki Prywatności w przyszłości będą publikowane w witrynie Administratora, będą obowiązywać wyłącznie na przyszłość i wejdą w życie po zaakceptowaniu zmodyfikowanej polityki prywatności, o której zostaną Państwo zawiadomieni w drodze pojawiającego się okna "pop-up". Jeśli nie akceptują Państwo naszej Polityki Prywatności lub zmian w Polityce Prywatności, powinni Państwo zaprzestać korzystania z naszej strony internetowej. Aktualna wersja polityki prywatności będzie zawsze dostępna na Stronie.
Data publikacji 10.01.2024r.